NOVINKY

arr3Poď sa učiť lietaťPoď sa učiť lietať pozývame ťa do otvorených kurzov lietania, staň sa pilotom vetroňa , prípadne... arr3fotogaleriaPridané tlačivo na 2% z dani za rok 2015 - na uvodnej strane Lysec 2016 DOL 2014 stretmutie...

KONTAKTY

Aeroklub Martin
Letisko Tomčany
036 01 Martin
tel: 0905 247 038, 0917 277 647
napíšte nám
Bar - ubytovanie - +421 907 088 124
rezervácia ubytovania - letkaubytovna@gmail.com

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.droid27.transparentclockweather
Počasie v Martine
(informatívne)

Poistenie pilotov
.
Poistenie lietadiel

» 33rd FAI WGC 2014
Briefing 1

Cauko,

dnes 22.6.2014 po vcerajsom vecernom otvoreni MS zacalo rano klasikou - poriadnym dazdom s kratkym krupobitim. Ranne uvitanie organizatora len potvrzdovali vcerajsie predpovede: "Good Morning, No grid, briefing at 10:00."
Briefing zacal predstavenim kompletneho organizacneho timu. Nasledne najziadananejsia informacia o pocasi a jeho vyhlade na najblizsie dni. Bohuzial predtuchy sa pomaly naplnaju, nie sme pesimisti ale "dobre" informovani optimisti. Mozno, ze najskor bude task 1 vyhlaseny uz v utorok, v tom najhorsom pripade az v piatok. Najlepsie tuto situaciu vysvetluje prilozene foto z "instalacie finskeho leta...."

Takze venujeme sa servisu a pozemnym pripravam na task 1.

Detaily v prilozenych fotkach, kde vcera pri otvoreni lietal oldtimer PIK 5c. Je pekne a kvalitne postaveny. Ma letnu a zimnu upravu (stitok alebo uzatvorenu kabinu).

Ahojte!

JK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WGC2014 - 1. trenig
Cauko, tak dnes konecne vo vzduchu.
V prvom oficiálnom treningu nam piskli 2 hod AAT cez dva sektory, pretoze pocasie nebolo skoro letove a kratko popoludni sa malo uplne pokazit.
Predpoved im aj vysla, pretoze po 15,30 hod zatiahli za spagatit a zacalo prsat.
Ale poporiadku. Ranne skladanie, potom klasicky briefing s rozsirenim zamerany hlavne na bezpecnot lietania a pristavania v terene ale aj do vody.
Starty posunute az na 12,00hod ktore na nase pomery im trvaju velmi dlho. 38 klubacov dostali do 600m za 75 min.  Ostatne dve triedy skoro za 95min.
Vzduch bol zivi a dali sa spociatku najst aj 3metrove stupania. Kedze som bol v druhej skupine (klubaci su rozdeleni do 7 skupin a je jedno kde v tej skupine stojis)
mal som moznost si odletiet hned na trat a trocha sa poobzerat. Zaciatok bol svizny s dostupom do 1400 QNH (letisko ma 124 msl).
Bolo pekne vidiet juzne pobrezie ale aj oblacnu stenu postupujucu od zapadu co nevestila nic dobre.
Po navrate a kratkom nahliadnuti do vychodneho sektora slo sa o 13,32 hod na odlet.
Let po prvom ramene uz pod 8/8 strednej oblacnosti a 5/8 Cu az Sc a pri zapadnom vetre do 8m/s. Na pocudovanie vzduch bol stale labilny a miestami sa nasla aj dvojka.
Druhe rameno obdobne a so stalou kontrolou na prichadzajucej hrany dazda od juhozapadu. Kontrola musela byt, pretoze za hranou uz bolo pocasie neletove, takze bez navratu na vychodzie letisko.
Trocha laborovania, tuknutie do sektoru a s rezervou 61m davaj domov. Spociatku to vychydzalo fajn, len s bliziacou hranou dazda a nasledne aj dazdom pretknutie 3km kruhu s 30 m rezervou (274m QNH).
Respekt z hustých lesov a studenych jazier mali vsetci. S Tiborom sme to zvladli a doleteli. Horsie dopadol Domino, ktory sedel na 13km pred letiskom.
V prilohe posielam niekolko fotiek z dnesneho dna.
Caute
33rd FAI World Gliding Championships

info z 33. WGC 2014.

Dnes sme sa prebudili do pochmúrneho rana, 8/8 Sc, ktore ked sa rotrhli presvietilo slniecko a za par minut prsalo. Organizator to pojal optimisticky: Dnes je lepsie, pretoze iba prsi. Vcera predsa snezilo!" Teplota trocha podskocila na uzasnych 12-14 st no vzapäti dazdom pada na 10 - 11st. Krasne finske leto.
Je predpoklad, ze aj zajtra pocasie nezmeni svoj charakter. Trenigovy task 2,00 hod AAT akurát mozme preletiet virtualne pohladom po mapových podkladoch.
V prilohe posielam niekolko fotiek z docasneho bydliska a pozemných snimkov letiska.
JK
After TASK 2

Pekny neskory vecer prajem,
takze po niekolkych dnoch cakania sa predsa letelo a mame za sebou pekne dve discipliny teraz ich mozem s odstupom casu priblizit aj Vam.

Task 1, vcera bol dost koplikovany kvoli rozsiahlym rozpadom spojenymi s prehankami.
Usporiadatel orientoval trate do bezpecnejsich lokalit kvoli ocakavanym pristatiam do pola.
Operacna vyska medzi 400 a 1200m s obcasnym tocenim aj 0,2 m.
Nebolo to jednoduche nasvedcuje to aj pocet doletenych do ciela bez pomoci motora.
Predpoklad sa stal aj skutocnostou. Z klubovky z 38 iba 16, 20m 5 z 18 a 28 z 42 v STD.

Dnes som skoncil na 8. mieste s malou stratou na vitaza. Tibor bol hned za mnou na 9. mieste. Skoda, ze v zavere sme s Tiborom skoro 25 min
nastupaval potrebnych 280m na bezpecne doletenie, pretoze z juhozapadneho smeru je 20 km iba les a voda ...
Zaroven kruta penalizacia na 3 km kruhu je tiez vystrahou, ktorej sa Tibor nevyhol.
Standardom sa darilo velmi dobre vyhral Domino a Samo bol treti. Velmi dobre sa trafili do komplikovaneho pocasia a prakticky nemali problem pocas letu.
V 20m to bolo trocha horsie, chalani nahadzovali motor a celkovo skoncili na 11.mieste.

Trocha sa oteplilo takze v 1500m je uz iba 0 st :(
Vecer regeneracia v saune a odpocinok pred dalsim letovym dnom.

Task 2, dnes pocasie bolo o triedu lepsie. Zakladne sa postupne dvihali az do 1800m QNH a miestami stupania boli aj cez 5m/s. Z kumulov sa vytvarali rady po ktorych sa slusne letelo.
Trate boli orientovane do zapadneho sektoru. Mimochodom cele Finsko je presne rozdelene do sektorov v ktorych su definovane jasne podmienky lietania.
Organizatorovi sa podarilo vyrokovat "slusnu volieru" v ktorej poletujeme. Nepozornost organizator tvrdo tresta. Pozrite si dnesne vysledky a uvidite. Skoda, ze to postihlo aj posadku 20m.
Pred odletom narusili vedla letiska sektor Z1.

Je to makacka na nervy a presne rozhodnutia.
V tychto koncinach sa nic neodpusta.


Vecer klasika, regeneracia v saune spojena s plavanim v jazere.

Prajem dobru noc!


JK

 

 

NmUxMTYx